fbpx

Egészséges nasik az irodában? Avagy mit együnk tízóraira és uzsonnára

Fontos alapköve az egészséges és kiegyensúlyozott táplálkozásnak a napi többszöri étkezés. Hajlamosak vagyunk megfeledkezni erről a két étkezésről (tízórai, uzsonna) a rohanó életünk során, amik ugyan jelentéktelennek tűnnek, de annál fontosabbak.

Minél többször – de keveset – eszünk annál kiegyensúlyozottabb lesz a vércukorszintünk, nem leszünk éhesek és hatékonyak tudunk maradni egész nap. Gondoljunk csak bele, hogy a közétkeztetésben a gyerekek is kapnak valamit uzsonnára, ez nem véletlen. Sok cégnél már tartanak gyümölcsnapokat, a szerencsésebb helyeken már minden napra biztosítanak gyümölcsöket. Éljünk ezekkel a lehetőségekkel mindenképpen! De ha nincs nálunk hasonló, akkor is vihetünk magunkkal.

Vegyük tehát sorra, hogy miket tudunk magunkkal vinni az irodába.

  1. Gyümölcsök. Ez talán a legkézenfekvőbb, hiszen nem igényel hosszú, fáradságos munkát a konyhában. Semmi előkészület, csak egy laza mozdulat és már a táskánkban is van egy finom: alma, körte, narancs, banán… De fel is darabolhatjuk előre, hogy ne az irodában legyünk nyakig ragacsosak (mondjuk a kiwit, ananászt) és egy dobozban elvihetjük magunkkal. Vagy akár egy natúr joghurttal máris kész egy egészséges gyümölcsjoghurt. Fontos azonban, hogy NE vegyünk gyümölcsjoghurtokat készen, inkább a natúr joghurtot vedd meg és abba dobd bele a te kedvenc gyümölcseidet, mert így sok hozzáadott felesleges cukortól kíméled meg a szervezeted!
  2. Zöldségek. Itt ugyanez a helyzet. Hogy kicsit megízesítsük, vihetünk mellé valamilyen szószt, amibe mártogathatjuk.
  3. A klasszikus burgonya chips helyett készíthetünk zöldségchipset (édesburgonya chips, cékla chips, zeller chips, répa chips), vagy akár gyümölcsökből (például fahéjas alma chips, ami tökéletesen helyettesítheti a burgonyaszirmot) is lehet készíteni. Így nem kerül rá semmilyen felesleges cukor vagy só. Fűszereket természetesen használhatunk 😊
  4. Zöldségkrémek, humusz, light kőrözött. Kitűnő mártogatós ételek.
  5. Smoothiek. Egyre felkapottabbak és nem is csoda. Kedvedre variálhatod az összetevőket a gyümölcsökkel, zöldségekkel.
  6. Pirított magvak. Akár egy finom, hagyományos diákcsemege. Mindenképp a sótlan változatot vegyük!
  7. Sajttál olivabogyóval és/vagy zöldségekkel. Ha fogyókúrázol a light sajtokat részesítsd előnyben.
  8. Zabkeksz. Házilag ezer variációban el lehet készíteni. (csokis, gyümölcsös)
  9. Turmixok. Tej, gyümölcs és zab is kerülhet bele. Laktató és egészséges.
  10. Fagyasztott joghurt gyümölcs darabokkal (vagy csokidarabokkal). Nyári meleg napokon tökéletes finomság.
  11. Egészséges gumicukor. Házilag lehet készíteni zselatinból és gyümölcsléből gumicukrot. A zselatin az ízületeknek kifejezetten jót tesz, hiszen a porcok folyamatosan elhasználódnak/ kopnak.

Receptekért kérdezzétek a csapatunk tagját, Lindát! 😊

Természetesen ezt a sok mindent úgy kombináljuk és alakítjuk, ahogyan mi akarjuk. A lényeg, hogy mindig vigyük magunkkal, és ne feledkezzünk meg ezekről az apró étkezésekről. Mert nem csak élvezetes néha rágcsálni valamit, de segíthet a fogyókúrában is.

Leave a Comment

sporttaplalkozasmunkahelyi-tervezés