fbpx

Miért jógázz reggel?

Ha még nem győződtél meg róla, hogy a jóga neked való lenne, kezdjük ott, hogy egyáltalán miért jógázz?

Az utóbbi években egyre nagyobb teret hódít, mint mozgásforma és ez nem is véletlen. Bár rengeteg sportolási lehetőség közül választhatunk, amiért nem mehetünk el a jóga mellett az a komplex testi-lelki hatása – ezért mi is jó szívvel ajánljuk irodai dolgozók számára:

  • rendszeres gyakorlása alkalmas az ülő életmód káros mellékhatásainak ellensúlyozására – nyújtja a rövidülésre hajlamos izmokat, derék- és gerincfájdalmak esetén is hatékony, mert megerősíti a vázrendszer izmait
  • ellazít, segít elengedni a napi gondokat
  • fókuszáltabbá tesz, ezáltal a stresszel való hatékonyabb megküzdést is elősegíti

Ha ez meghozta a kedved a gyakorláshoz, vagy egyébként is jógázol, akkor íme néhány érv amellett, hogy mindezt reggel tedd:

Gyengéden ébreszt fel, átmozgatja az alvás során mozdulatlan testet

Érdekes tény, de ha minden reggel jógával kezded a napod, sokkal könnyebb lesz felkelned és magadhoz térned – ha rendszeresen, adott időben végzed a gyakorlást, kiegyensúlyozott rutint építhetsz ki, így a bágyadt, morcos kapkodásból könnyen válthatsz az energikus, fitt reggelekre!

Mobilizálja a gerincet

Ugye, hogy jól esik egy kis mozgás, mielőtt útnak indulsz? Ha az edzőterem, vagy a hajnali futás túl drasztikus lenne neked, semmi gond – egy gyengéd, átmozgató gyakorlás ugyanolyan jó hatással van a testedre, főleg a nap folyamán leginkább igénybe vett háti szakaszra. Ne csak akkor kezdj el mozogni, amikor már komoly fájdalmaid vannak és a nap végére úgy érzed, hogy mozdulni is alig bírsz. Vágj bele kipihenten, reggel és teljen jobb közérzettel a nap!

Aktivizál, feltölt energiával

Egyszerű és tudományosan bizonyított tény – amikor mozogsz, a sejtjeid oxigénellátása is nő, ennek hatására az egész tested felfrissül, gyorsabb és aktívabb leszel. Ennek következménye, hogy már a reggeli – délelőtti órákban is sokkal több feladat megoldására leszel képes, mint eddig, akár fizikai, akár szellemi tevékenységről legyen szó.

Kevésbé lesz stresszes a reggel

Ha a légzésedre és az aktuális jógapózodra koncentrálsz, fókuszált és nyugodt leszel egy friss oxigénnel ellátott testben – nem nehéz kitalálni, de így sokkal könnyebben megbirkózol az ingázás okozta apró bosszúságokkal és nem lesz olyan ijesztő kihívás a napközbeni nagy meeting sem. Ki ne szeretné kisimult idegekkel kezdeni a napot és könnyebben venni az akadályokat?

Mostanra már csak egy kérdés maradt – milyen gyakorlatokat végezz a jóga áldásos hatásainak kiaknázásához? Íme egy kezdők számára is könnyen elsajátítható gyakorlatsor, amellyel vidám és aktív reggeleket kívánunk! 😊

Jóga Életmód – Reggeli Ébresztő Jóga

Szeretnél bevezetni jógát a Ti irodátokban is?

Leave a Comment

munkahelyi mozgásmunka nyaralás alatt