fbpx

Rekreációs edzés célja

Régebben nem volt megszokott tudatosan kialakítani az egészséges életmódot, napjainkra szerencsére ez jelentősen megváltozott. Napról napra (és emberről emberre) fontosabbá válik az egészség.

Eleinte a megfelelő táplálkozás jelentette az egészséget – mint a cukros, szénhidrátdús és erősen zsíros ételek csökkentése, zöldség és gyümölcsfogyasztás népszerűsödése, és sorolhatnánk. Az étkezés után nem kellett sok idő ahhoz, hogy rájöjjünk, csupán az egészséges étrend nem tesz minket egészségessé.

Mi is az egészség…?

Az egészség egy tág fogalom, magába foglalja a testi és lelki egészséget és egyensúlyt. A sport igen alkalmas mindkettő javítására, fenntartására. Ugyanakkor nem minden ember élete a sport, és sokunknak nincs ideje naponta több órát rászánni.

Ezért alakultak ki az úgy nevezett „rekreációs edzések”, amelyek célja a hétköznapi ember mozgásigényének kitöltése, az egészség fenntartása, valamint a közérzet pozitív irányba való mozdítása. Ez gyakorlatilag egy előre megtervezett, rendszerességgel végzett, tetszőleges mozgásforma, ami nem a fizikum fejlődésére szolgál, csupán az egészség megőrzésére lett tervezve.

Nagy előnye a tevékenységnek, hogy személyre szabott, valamint nem kötött, ezáltal olyan mozgásformát végezhetünk, amihez kedvünk van. A lényeg a rendszerességben rejlik.

További előnye, hogy elég 70-75%-kos aktivitással végezni, ugyanúgy eléri a kívánt hatást. Hetente 4-5 alkalommal végzett rendszeres testmozgás, rendesen felépítve rengeteg pozitív hatással van a szervezetünkre.

Rekreációs edzés célja

A rekreációs edzés egyik igen jelentős hatása, hogy a versenysporthoz szükséges testedzéshez képest itt nem elfáradunk, hanem feltöltődünk. Mivel nem kell minden erőnket beleadni, továbbá mi választjuk a testmozgás formáját, élvezettel tölt el bennünket, ezáltal jobban tudunk majd koncentrálni ennek végeztével. Kihasználva ennek a hatását, tudjuk időzíteni az edzésünket, úgy, hogy a lehető legtöbbet kihozzuk belőle. A nap közepén, amikor már kezd fáradni az ember, szétszórt a figyelme és sehogy sem tudja megfelelő színvonalon kivitelezni feladatait, egy 60 perces átmozgató sporttevékenység újra belendíti gondolkodásunkat, éberebbek leszünk tőle, továbbá (talán a legvarázslatosabb mellékhatása) nem fog olyan soknak tűnni a munka (ugye, milyen hihetetlennek tűnik?) 

A 8 óra munka egyben borzasztóan sok. Egy közbe iktatott ebédszünet segít ezen kicsit (már akik nem a gépük előtt elmajszolnak valamit), de a legjobb, ha több szünetet tartunk. Kezdjük a reggelt egy átmozgató reggeli jógával, vagy ebéd előtt tartsunk egy kis tornát, esetleg délután menjünk el asztali teniszezni.  

Energikusabbnak, frissebbnek fogjuk magunkat érezni, és igen – a letaglózó mennyiségű munka hirtelen nem is lesz olyan letaglózó. Mindenkinek bátran ajánljuk a rendszeres és pihentető rekreációs sportokat!

Hogyha szeretnél a vállalatoknál egy rekreációs edzést bevezetni, keress minket bátran ötletekért!

Leave a Comment

hiúság és egészségegészségfejlesztés